AutoCAD Tutorial - 3D Primitives

No Comment - Post a comment

ေအာ္တိုကဒ္ ၃ဒီကိုဆြဲသားတဲ့အခါ သိဖို႔လိုအပ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခ်ိုဳ႕ကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ေနာ္။
Box, Cube, Cylinder, Cone, Sphere, Pyramid, Wedge နဲ႕ Torus ေတြ ဘယ္လိုဆြဲတယ္ဆိုတာ ဒီဗီဒီယိုဖိုင္ေလး ၾကည့္လိုက္ရင္ အားလံုးရွင္းသြားမွာပါ။




 

A Simple Guide: 12 steps to Mastering AutoCAD

2 comments - Post a comment


က်မ အခ်ိန္ပိုင္း စာသင္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြဟာ ေအာ္တိုကဒ္ကို သင္ၾကားတဲ့ အခါမွာ အခက္အခဲေလးေတြ ရွိေနတာကို သတိျပဳမိပါတယ္။ သူတို႔ဘာေၾကာင့္ ခက္ခဲေနၾကတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ က်မလည္း အတိအက်ၾကီး ေသခ်ာ မသိေပမယ့္ ဘယ္လို မွတ္ယူနာခံရမယ္ဆိုတာကို သိတယ္ဆိုရင္ လြယ္ကူတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ က်မ ေသခ်ာတပ္အပ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လို သင္ယူမွတ္သား သင့္တယ္ဆိုတာကို က်မ ဥာဏ္မီသေလာက္ နည္းနည္းေျပာၾကည့္ပါရေစ။
ေအာ္တိုက္ကဒ္ကို သင္ယူဖို႔ နည္းလမ္းေပါင္းစံု ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလ်င္တလို လုပ္စရာေတာ့ မလုိပါဘူး။ ဘာမွ မရွိတဲ့ခြက္ထဲကို ျမန္ေအာင္ ေရေတြ ေ၀ါကနဲ ေလာင္းထည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေရက ခြက္ထဲ အားလံုးမ၀င္ပဲ လွ်ံက်တတ္ပါတယ္။ ေရကိုသာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလာင္းခ်မယ္ဆိုရင္ ခြက္ထဲကို အျပည့္အ၀ ေရာက္မွာပါ။ ဒီလိုသေဘာတရားအတိုင္းပါပဲ ဦးေႏွာဏ္ထဲကို ေအာ္တိုကဒ္ သေဘာတရား အေျခခံ အခ်က္အလက္ေတြ ထည့္တဲ့အခါ အလ်င္စလို သင္ၾကားျခင္းထက္ ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ သင္ၾကားၿခင္းက ပိုမို ထိေရာက္မွာပါ။
1.Getting Started
ပထမဦးစြာ စတင္သင္ယူသူဟာ ေအာ္တိုက္ကဒ္နဲ႔ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားရမွာပါ။ အခု ဆိုရင္ AutoCAD interface ေတြဟာ new users အတြက္ အင္မတန္ ရွင္းလင္းလြယ္ကူလာပါပီ။ အရင္က 2009 Version မတိုင္ခင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတဲ့ User ေတြဟာ Autocad 2009 မွာစတင္ပါလာတဲ့ Ribbon ေတြကို Working Space ကိုေနရာယူေစတယ္ ရႈပ္ေထြးတဲ့ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႕ Ribbon ေတြကို အသံုးျပဳေလ့ မရွိပဲ ဟိုးအရင္က အသံုးျပဳလာခဲ့တဲ့ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္ပီးသား ျဖစ္တဲ့ AutoCAD Classic Workingspce Design ကိုသာ အသံုးျပဳေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုမွ စတင္သင္ၾကားတဲ့ New User ေတြအတြက္ကေတာ့ ဒီ Ribbon ေတြက ေလ့လာမႈအတြက္ ပိုမိုလြယ္ကူ လ်င္ျမန္ေစဖို႔ ကူညီႏိုင္တာ အမွန္ပါပဲ။ Microsoft Office 2007 ကို ရင္းႏွီးပီးသား လူဆိုရင္ေတာ့ ပိုပီး လ်င္ျမန္စြာ ကၽြမ္း၀င္လြယ္မွာပါ။ ဒီ Ribbon မွာ ေအာ္တိုကဒ္ကို အသံုးျပဳပီး ပံုဆြဲရန္ အေရးအၾကီးဆံုးေတြျဖစ္တဲ့ Draw Tools, Modify Tools နဲ႕ အျခားေသာ Tools ေတြအားလံုးကို လြယ္ကူစြာ ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ေအာ္တိုကဒ္ရဲ႕ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚေတြကို မွတ္သားပီးပီ ဆိုရင္ေတာ့ စတင္သင္ၾကားသူဟာ Navigation Tools ေတြျဖစ္တဲ့ Pan, Zoom In , Zoom Out , Zoom Extend ဆိုတဲ့ အရာေတြကို လ်င္ျမန္ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ပထမဦးစြာ ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဒါမွာသာ ေနာက္ထပ္ အေရးၾကီး Command ေတြကို သင္ၾကားတဲ့ အခါ လ်င္ျမန္စြာ သင္ၾကားႏိုင္မွာပါ။
အဲဒီ့ေနာက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ Template တစ္ခုနဲ႕ ပံုအသစ္တစ္ခုကို စတင္ဖန္တီးဖို႔ ၾကိဳးစားၾကည့္ႏိုင္ပါပီ။ Metric Units တစ္ခုနဲ႕ ဆြဲမယ့္ Drawing တစ္ခုကိုေတာ့ Imperial Template နဲ႕ အသံုးျပဳဖို႔ မၾကိဳးစားဖို႔ေတာ့ အၾကံေပးလိုပါတယ္။
2. Drawing Tools
  AutoCAD interface ေတြ  navigation tools ေတြ ကိုရင္းႏွီး ၿပီးပီ ဆိုရင္ေတာ့ ေအာ္တိုကဒ္ပံုေတြဆြဲဖို႔ Tools ေတြကို စတင္ေလ့လာဖို႔ အခ်ိန္က်လာပါပီ။ က်မသိသေလာက္ သင္ၾကားေပးတဲ့ သူေတြအားလံုးဟာ သင္ယူသူေတြကို ဘယ္လိုဘယ္ပံု အသံုးျပဳရမယ္ဆိုတဲ့ လုပ္ေဆာင္ပံု အဆင့္ဆင့္ Nature ေတြကို တစ္ခုခ်င္းစီ သင္ၾကားေပးလိုက္မွာပါ။ သင္ၾကားေနတုန္းမွာေတာ့ အဆင္ေျပေနေပမယ့္ Command ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားကို သင္ၾကားပီးတဲ့ ရက္အနည္းငယ္ ေနာက္မွေတာ့ သင္ယူသူေတြဟာ Command ေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ပံု အဆင့္ဆင့္ေတြကို မွတ္မိဖို႔ ခက္ခဲလာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အမွန္တစ္ကယ္ေတာ့ Command ေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ပံုေတြဟာ ရိုးရွင္းလြယ္ကူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာလို႔ မမွတ္မိလဲ??? အေျဖကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါ.. အလြတ္က်က္မွတ္လို႔ပါ။ အလြတ္က်က္မွတ္ပီး ဆြဲတာဟာ ေအာ္တိုကဒ္ကို အသံုးျပဳဖို႔ လြန္စြာမွားယြင္းတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုပါ။ Command တိုင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ပံု အဆင့္ဆင့္ကို လမ္းညႊတ္ျပသေပးတဲ့ ေနရာတစ္ခု ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Command Line ပါ။
Command Line ဟာ AutoCAD User ေတြအတြက္ လမ္းညႊန္ ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခုလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ သူဟာ AutoCAD Userနဲ႕ အျပန္အလွန္ ေမးခြန္းေတြ ေမးျမန္းရင္း အသံုးျပဳသူကို ညႊန္ၾကား ျပသ ေပးသြားတတ္ပါတယ္။ Simple English ကိုဖတ္ႏိုင္တဲ့ User တစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ Command Line ကိုဖတ္ရံုနဲ႕တင္ ေအာ္တိုကဒ္ကို အလြယ္တကူ အသံုးျပဳႏိုင္မွာပါ။
3. Precise Input
ဆက္လက္ပီး ေလ့လာသင့္တာက Command Lineနဲ႔ အျပန္အလွန္ အေမးေျဖေတြ လုပ္တဲ့အခါ အသံုးျပဳသူဘက္ကေန တိက်မွန္ကန္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ေပးဖို႔ပါ။ ကိုယ့္ဘက္က ေပးလိုက္တဲ့ အခ်က္အလက္မွားေနရင္ ေအာ္တိုကဒ္ရဲ႕ အေျဖ Output ဟာလည္း တစ္ေသြမတိမ္း မွားယြင္းေနမွာပါပဲ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ Coordinate System ေတြအေၾကာင္းနဲ႕ တိက်တဲ့ Geometry ေတြျဖစ္ဖို႔ SNAP ေတြအေၾကာင္းကိုလည္း မွတ္သားေလ့လာရမွာပါ။
4. Modify Tools
ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ အေျခခံ Command ေတြကို သိၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဆက္လက္ေလ့လာသင့္တာက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ Modify Tools ေတြကို ဆက္လက္ေလ့လာ ၾကရေအာင္ေနာ္။ Toolbar ေတြရဲ႕ သေကၤတ ICON ေလးေတြေပၚကို MOUSEေလး တင္လုိက္ရင္ ရွင္းလင္းခ်က္ အတိုခ်ဳပ္ေလးေတြကို ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႕ တစ္ခါတစ္ေလ မမွတ္မိေတာ့တဲ့ Command ေတြကို ျပန္လည္ မွတ္မိေစမွာပါ။
ဒါမွမဟုတ္ ကီးဘုတ္မွ F1 ကီးကိုႏွိပ္လို႔ Help File မွာ သိခ်င္တာကို ရွာေဖြႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ေမ့ေနတဲ့ Command ေတြကို ျပန္လည္ မွတ္မိေစတဲ့ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။
5. Object Selection
Modify Toolbar ေတြကို ေသခ်ာ နားလည္ပီးတဲ့ေနာက္ Object ေတြကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြပါ။ Mouse နဲ႔ Pick Up လုပ္ပီးပဲ ေရြးခ်ယ္မလား။ Window နဲ႕ Left Up to Right Down ဒါမွာမဟုတ္ Right Down to Left Up လုပ္ပီး ေရြးခ်ယ္္မလား ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေစဖို႔ သူ႕ရဲ႕ Nature ေတြကို ေသခ်ာ သိေအာင္ ေလ့လာသင့္ပါတယ္။


6. Annotation and Styles
 အထက္ပါအဆင့္အတိုင္း ေလ့လာခဲ့တယ္ဆိုရင္ ခုေလာက္ဆိုရင္ AutoCAD ပံုေတြကို ဆြဲသားႏိုင္တဲ့အေနအထားကို ေ၇ာက္ေလာက္ပါပီ။ ဒါဆိုရင္ ေနာက္တစ္ဆင့္ အေနနဲ႕ Dimension ဒီဇိုင္းေတြ Scale စတာေတြကို ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Drawing ကို Presetation တစ္ခုအသြင္ ဖန္တီးႏိုင္ေသာ Hatch Design အျပင္ ျဖည့္စြက္အျဖစ္ Table, Text စတာေတြကို တစ္ဆင့္ခ်င္း ေလ့လာသြားပါ။                     
7. Drawing Management
AutoCAD ကို ျပဳျပင္ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္ပီဆိုရင္ ေနာက္တစ္္ဆင့္ အေနနဲ႕ကေတာ့ မိမိဆြဲသားထားတဲ့ ပံုကို Efficient ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားရမွာပါ။ အဲဒီ့အတြက္ Layer, Layout, Sheet sets အစရွိတဲ့ Command ေတြကို သိဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။
8. Reusable Content
ေနာက္ထပ္အဆင့္ အေနနဲ႕ကေတာ့ မိမိအသံုးျပဳမႈမ်ားတဲ့ Object ေတြကို Library အသြင္ဖန္တီး ျပဳလုပ္ထားပီး မိမိ လိုအပ္ခ်ိန္မွာ ေခၚသူအသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ Block, Insert , Design စတာေတြအျပင္ Pallets Box ေတြကပါ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ကူညီမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


9. Manage your Standard
AutoCAD User တိုင္း သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ Standard Format Setting ေလးေတြကုိယ္စီ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္တစ္ခုပါ။ Template, Text Style, Diension Style, Plot Setting စတာေတြကို မိမိစိတ္ၾကိဳက္ လိုအပ္သလို ျပဳလုပ္ဖန္တီးထားေသာ Standard Format ေလးတစ္ခုရွိမွာပါ မိမိ၏ လုပ္ငန္းတြက္ လြယ္ကူ လွ်င္ျမန္မွာ ျဖစ္သလို မိမိ ႏွင့္အတူတူ လုပ္ကိုင္တဲ့သူေတြအတြက္လည္း အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
10. Design Collaboration
 ေအာ္တိုကဒ္နဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ တစ္ေယာက္ဟာ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို မိမိတစ္ဦးတည္း ေဆာင္ရြက္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ အျခားေသာ လူေတြနဲ႕ မလြဲမေသြ တြဲဖက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ ရမွာပါ။ ထိုအခါ မိမိဆြဲေနေသာ ပံုတြင္ အျခားတစ္ေယာက္မွ သူလုပ္ေဆာင္မည့္အပိုင္းကို ေရးဆြဲရန္ မိမိလုပ္ေဆာင္ ပီးစီးမည္း အခ်ိန္အထိ ေစာင့္ေနရမည္ ဆိုပါက အခ်ိန္ျဖဳန္းမႈ သက္သက္ တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ျပိဳင္နက္တည္းမွာ ပံုတစ္ပံုကို မိမိႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အစိတ္အပုိင္းတြင္ ဆြဲသားႏိုင္ရန္ XREF Command ကိုေလ့လာရမွာပါ။                                       
11. Develop Your Own Workflow
ေအာ္တိုကဒ္ကို သင္ၾကားတဲ့အခါမွာ နည္းျပေတြဟာ သူက်င္လည္ရာ အလုပ္ပတ္၀န္းက်င္မွ အရာေတြကို အေျခခံတဲ့ Workflow နဲ႕ သင္ၾကားျပသေလ့ရွိပါတယ္။ ေအာ္တိုကဒ္ဟာ ေယဘုယ်က်တဲ့ application တစ္ခုပါ။ သင့္ရဲ႕ Instructor ဟာ Architecture Field ထဲက ျဖစ္ပီး သင္ဟာ Mechanical Field ထဲကဆိုရင္ တစ္ခါတစ္ရဲ႕ သူ႕ရဲ႕ Workflow ဟာ သင့္အတြက္ သိပ္ပီး အဆင္မေျပသလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာ္တိုကဒ္ကို အခ်ိန္အနည္းငယ္ၾကာၾကာ အသံုးျပဳပီးပီ ဆိုရင္ေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆ Workflow ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ရပါမယ္။ မိမိ၏ သင္ၾကားျပသေပးေသာဆရာ ဖတ္မွတ္မိေသာ စာအုပ္မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားမွ ေရွာင္ထြက္ကာ မိမိကိုယ္ပိုင္ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္ဖန္တီး ႏိုင္မွသာလွ်င္ Perfect Drafter ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္မွာပါ။
12. Keep Practicing
Practice makes perfect  ဆိုတဲ့စကားကို ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ဒီဆိုရိုးစကားဟာ ေအာ္တိုကဒ္ အသံုးျပဳမႈအတြက္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း မွန္ကန္တဲ့ စကားတစ္ခုပါ။ ေအာ္တိုကဒ္နဲ႕ ရင္းႏွီးကၽြမ္းက်င္ဖို႔အတြက္ ေလ့က်င့္မႈေတြ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျပဳလုပ္ရမွာပါ။ Command ေတြကို သိယံုနဲ႕ AutoCAD ဆြဲတတ္ပီလို႔ မယူဆသင့္ပါဘူး။ Project တစ္ခုကို ေသခ်ာ ဆြဲႏိုင္မွသာ ေအာ္တိုကဒ္ ဆြဲတတ္ပီလို႔ ယူဆ သင့္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ဆြဲစရာ Project မရွိပါကလည္း အျခားေသာ နမူနာ ပံုေတြကို ရွာေဖြ ေလ့က်င့္ သင့္ပါတယ္။ ထိုသို႔ လက္ေတြ႕ဆြဲသားမွသာ ပံုဆြဲရာတြင္ ၾကံဳေတြ႕တတ္ေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ေတြ႕ရွိပီး ေျဖရွင္းမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း ၾကံဆျခင္းျဖင့္ Profession Drafter တစ္ေယာက္အျဖစ္ လ်င္ျမန္လြယ္ကူစြာ ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


 


 

အေျခခံ ၃ဒီ ( အပိုင္း ၂ )

2 comments - Post a comment


အရင္ ပို႕(စ္)မွာ 3D အေျခခံေလး စျပီးေတာ့ တင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အေျခခံေလးကို ပံု(၁) ကိုႀကည့္ရင္ မွတ္မိႏိုင္ပါတယ္။
ပံု ( ၁ )

အခု ဒုတိယပိုင္း အေနျဖင့္ ေနာက္ထပ္ အေျခခံ ဆြဲသားနည္းေလးေတြ ဆြဲႀကည့္ရေအာင္။
AutoCAD ကိုဖြင့္ပါ။ File New လုပ္ပါ၊ UCS Icon ကိုႀကည့္ရင္ X ႏွင့္ Y ဆံုမွတ္မွာ ေလးေထာင့္ကြက္ေလး ရွိေနပါတယ္။ UCS ဟာ World မွာ ရွိေနတာပါ။ ေအာက္မွာေပးထားတဲ့ ပံုေလးေတြကို Polyline ျဖင့္ဆြဲသားပါ။
ပံု ( ၂ )
ေပးထားတဲ့ အတိုင္းအတာေတြက အတိအက်မလိုအပ္ပါ။ ပံုစံမွန္ရင္ ရပါျပီ။ Dimension ေတြထည့္ဆြဲရန္ မလိုပါ။ Close Polyline ျဖစ္ရပါမည္။ ေပးထားတဲ့ ပံုေလးေတြကို Polyline ျဖင့္ဆြဲသားျပီပါက Command line တြင္( -vp )ရိုက္ (Enter) ေခါက္ျပီး (-1,-1,1) ေပးျပီး 3D View သို႔ေျပာင္းပါ။
ပံု ( ၃ )

Shift+Ctrl +C ႏွိပ္ျပီး CopyBase ျဖင့္ Copy လုပ္ပါမယ္။ Base point ကို ပံု(၃) မွာ ျပထားတဲ့ အမွတ္ A မွာထားပါမယ္။ ျပီးရင္ အားလံုးကို Erase လုပ္ပါ။ (အားလံုးဟာ Clip Board ထဲမွာရွိေနပါမယ္)
အခု UCS ကိုေျပာင္းပါမယ္။ command Line မွာ (UCS ) ရိုက္ (Enter) ေခါက္ျပီး (X) ကို ရိုက္ပါ ျပီးလွ်င္ (Enter) ေခါက္ျခင္းျဖင့္ X ၀င္ရိုးေပၚမွာ ၉၀ ဒီဂရီ လွည့္ပါမယ္။
ပံု ( ၄ )

ျပီးရင္ command Line မွာ (plan ) ရိုက္ (Enter)  (Enter) (၂)ႀကိမ္ေခါက္ျပီး Plan view ကို ျပန္ေျပာင္းပါမယ္။ အခု UCS Icon ကိုႀကည့္ရင္ X ႏွင့္ Y ဆံုမွတ္မွာ ေလးေထာင့္ကြက္ေလး ရွိမေန ေတာ့ပါဘူး။ UCS ကိုေျပာင္းထားတယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။
Clip Board ထဲမွာရွိေနတဲ့ Close Polyline ေတြကို Ctrl+V ျဖင့္ Paste လုပ္ပါမယ္။ Base point ကို (0,0) ေပးျပီး (enter) ေခါက္ပါ။ Command Line မွာ (Z)  (enter) (A)  (enter) ရိုက္ျပီး အားလံုးကို ျမင္ကြင္းထဲ ၀င္ေအာင္လုပ္ပါ။
ပံု (၅)
ပံု(၅)မွာျပထားသလို  p မွ q သို႔ vertical line မ်ားဆြဲပါ။  ထို vertical line မ်ားကို အနီေရာင္သို႔ေျပာင္ပါ။ Command line မွာ (REVOLVE) ရိုက္ (enter) ေခါက္ျပီး ေရွးဆံုးကပံု ကိုေရြးပါ ျပီးရင္ (enter) ေခါက္ျပီး p point  မွ q  point သို click လုပ္ျပီး (enter) ေခါက္ျခင္းျဖင့္အဆံုးသပ္ပါ။ ထို႔အတူ က်န္ပံုမ်ား ကိုလည္းလုပ္ပါ။
ပံု ( ၆ )
ပံု(၆)မွာျပထားသည့္ အနီေရာင္ vertical line မ်ားကို ဖ်က္ပါ။ Command line တြင္( -vp )ရိုက္ (Enter) ေခါက္ျပီး (-1,-1,1) ေပးျပီး 3D View သို႔ျပန္ေျပာင္းပါ။ ပံု(၇) အတိုင္းျမင္ရပါမည္။  Command line တြင္( hi )ရိုက္ (Enter) ေခါက္ေပးပါ။ ပံု(၈) အတိုင္းျမင္ရပါမည္။
ပံု ( ၇ )
ပံု ( ၈ )

3D စဆြဲေနျပီ ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ 2D တြင္ နားလည္ ျပီးျပီ ျဖစ္ေသာ Command တစ္ခုခ်င္းစီ အတြက္ အေသးစိပ္မ်ားကို မေဖၚျပေတာ့ပါ။
ဆက္ပါဦးမည္။
ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းသား (ႏိုးအိမ္ရွင္)

 

Textures For 3D Rendering

No Comment - Post a comment

လူေတြက အစားေကာင္းေကာင္း စားရရင္ ခ်စ္ခင္တဲ့ သူေတြကို သတိရတတ္ၾကတယ္တဲ့။
က်မကေတာ့ ဗဟုသုတ ရေစတဲ့ ဘေလာ့ေလးေတြ၊ ဆိုဒ္ေလးေတြ ဖတ္မိေတြ႕မိတဲ့ အခါ က်မ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြကို သတိရမိပါတယ္။
ဒီေန႔လည္း ဘေလာ့ေတြ ေလွ်ာက္ေမႊရင္း AutoCAD Render သမားေတြ၊ 3D Max Render သမားေတြ၊ Sketch Up Render သမားေတြအတြက္ အသံုးလိုေလ့ရွိတဲ့ Texture Materials ေကာင္းေကာင္းေတြ ရွိတဲ့ ဘေလာ့ေလးေတြပါ။

http://cgtextures.com/













http://www.highresolutiontextures.com/

 

္Basic AutoCAD 3D

No Comment - Post a comment

က်မဘေလာ့ကို ကူညီ အားျဖည့္ေပးေနတဲ့ ကိုခင္စိုးရဲ႕ ၃ဒီအေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္ေလးပါ။
ေသေသခ်ာခ်ာ အားထုတ္ ေရးထားတဲ့ ပို႔တစ္ခုပါ။ ရွင္းရခက္တဲ့ ၃ဒီအေၾကာင္းကို ေသခ်ာရွင္းလင္းထားတာ ေလးစားစရာပါ။

3D AutoCAD                                                            

 

Preparing for 3D

1 comments - Post a comment

၃ဒီနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ UCS အေၾကာင္းေရးပီးကတည္းက က်မ ဆက္မေရးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ UCS အေၾကာင္းကို သိပီးတဲ့အခါ ၃ဒီဆြဲဖို႔ လိုအပ္တာေတြ ျပင္ဆင္ၾကရေအာင္။ က်မတို႔ ဟင္းခ်က္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဟင္းအိုးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသလို ၃ဒီဆြဲဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ Toolbar ေတြကို Workspace ေပၚကို ေခၚယူပီး ျပင္ဆင္ရေအာင္။
AutoCAD 2009 နဲ႔ 2010 ကို 2D Drafting and Annotation Workspace ျဖင့္ အသံုးျပဳသူမ်ား အေနႏွင့္ေတာ့ Ribbon  ကိုအသံုးျပဳယံုနဲ႔တင္ လံုေလာက္ပါတယ္။
AutoCAD 2000 မွစကာ 2010 အထိ မေျပာင္းမလဲ တူညီေသာ AutoCAD Classic Working Space ကို အသံုးျပဳသူမ်ား အတြက္ကေတာ့ လိုအပ္ေသာ Toolbar မ်ားကို ေခၚယူပီး ေနရာခ်ထားျခင္းအားျဖင့္ ပံုဆြဲရာတင္ က်ယ္၀န္းေသာ Drawing Area ကို ရႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ပံုကို လွ်င္ျမန္စြာ ဆြဲႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၃ဒီပံုဆြဲရာတြင္ အဓိက လိုအပ္ေသာ Toolbar မ်ားကေတာ့

ပံုဆြဲမႈကို အဓိက ထိန္းခ်ဳပ္မယ့္ UCS ႏွင့္ UCSII Toolbar







ပံုမ်ားကို ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ လွည့္ပတ္ ၾကည့္ရႈရန္လိုအပ္သည့္ View ႏွင့္ Viewport Toolbar





ပံုမ်ား၏ ဒီဇိုင္းမ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ေျပာင္းလဲ ၾကည့္ရႈရန္အတြက္ Visual Style Toolbar




ေနာက္ ၃ဒီ ပံုေတြအတြက္ အေထာက္အပ့ံျဖစ္ေစေသာ 3D Navigation Toolbar






ဒီလို မိမိစိတ္ၾကိဳက္ ToolBar ေတြကို ေခၚယူျပင္ဆင္ပီးပီဆိုရင္ မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္မဆို လြယ္လင့္တကူ ေခၚယူ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ Work Space ကို သိမ္းဆည္းထားရေအာင္။ Work Space Switching မွတစ္ဆင့္
Save Current As ကိုေရြးခ်ယ္လိုက္ပါက Save Workspace Dialogue Box ေပၚလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Name ေနရာမွာ မိမိစိတ္ၾကိဳက္ နာမည္တစ္ခု ရိုက္ထည့္ပီး လက္ရွိ Workspace ကိုေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ထို workspace setting ကို အသံုးျပဳလိုတိုင္း Work Space Switchingမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေခၚယူ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေတြကို ျပင္ဆင္ျပီးသြားပီ ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔ ၃ဒီပံုေတြ စတင္ဆြဲၾကရေအာင္ေနာ္


Reference: 3D Modeling By U Robert Tin Aye

 

AutoCAD 2010 Working Environment

No Comment - Post a comment

( ၁ ) Application Menu
( ၂ ) Quick Access Toolbar
( ၃ ) Info Center
( ၄ ) Title Bar
( ၅ ) Ribbon
( ၆ ) Drawing Area
( ရ ) Command Window
( ၈ ) Status Bar